Follow Me @eryna82

11 February 2008

keperluan vs kehendak + planning

mood: -eek-
selected tracks: teachers pet - cinta kita, Colbie Caillat - Bubbly, Arab & Aidit - Bila bulan berwarna biru

ape itu kehendak? ape pula keperluan? runsing memikirkan yang mana patut didahulukan? me & bab runsing² nie jarang sgt berlaku..hehehe :p



yang nyata selepas difikirkan..perlu dahulukan keperluan berbanding kehendak kan? ;)

list of my keperluan:

  • new office shoe (i want to have ½ inch platform or pump shoes this time or BOTH)
  • new baju kurung + office attire
  • need to finished measure of man..+ 6 more books to go~
  • external hd
  • susun atur semula my room~~it's time to pack unnecessary things ;)


list of my kehendak:
  • oversize hand bag..aku ader banyak barang nk letak..aku tak ske hand bag kecik
  • laptop untuk alan
  • laptop for myself that suitable my needs 4 my development project >> my pc so nazak to handle it rite now~~
  • digital camera~~hopefully b4 tahun depan dah ada
  • new samsung mp3 player >> my mp4 batt asyik kong je..lemau~~
  • bunch of tv series dvds >> balik penang tak sempat nk beli
  • new shades
  • new books..so addicted to online shopping @mph
talking about my addiction towards shop@mph nie..i ♥ books..always be~~ntah la..kadang² sampai naik pening nk pilih buku mane yang should i buy 1st..esp when it comes to online Exclusive Deals~~and more problem arise when i have hard enuff to find time to read it :p ..haha..i need to find the time kan??

smalam aku try check availability my RoR books kt kinokuniya & mph and guess what i've got?? harga buku RoR itu kat mph jauh lebih mahal daripada kinokuniya..demm~~ kalo singgit dua memang aku tak la berkira sangat..tapi kalo dah almost ±rm15? aku tatau kenapa begitu berbeza harganya??
..seb baik la aku survey dulu..last² aku print jer e-books dier kt office

bout planning matters..me & lenny sedang merancang percutian ke luar negara tahun depan (most probably april 2009)..planning still in early stage..need to do some research..asking people yang dah pegi that place..hopefully dengan perancangan yang baik sumenyer akan berjalan dengan lancar. so far feedback yang diterima daripada kawan-kawan sangat baik dan memuaskan. thanks kawan² ..kami sangat teruja ngan percutian ini

later~~

2 comments:

  1. herm, keperluan atau kehendak?

    keperluan tu bende yg perlu ada..
    kehendak tu bende yang kita nak sangat..

    betul tak?

    ;)

    as for me, aku sangat la banyak kehendak, tak tercapai lagaknya~

    ReplyDelete
  2. yeahhh..tul tue..kadang² tak leh nak bezakan & kategorikan mane 1 sebagai keperluan & mane 1 pulak kehendak.. :p

    same mcm aku..banyak kehendak~~perlu banyak masa untuk mencapainya~~

    ReplyDelete

Hey you! Thanks for your 2cent! Appreciate it!