Follow Me @eryna82

18 March 2009

.duit.plastik?.

mood: -mool-
selected track: afghan - entah

kisah petang semalam

mamat nie call dari **N bank (paham² sendiri la ye)..dengan sopan kenalkan diri & tanya aku boleh tak nak bercakap sekarang..di kala petang² memang aku dah less work (pagi je yang agak hectic sedikit)

boleh la agak tujuan dia call tue nak promote duit plastik..kebetulan MATTA Fair baru habis, kire pakej la; apply duit plastik dapat promotion price untuk MATTA Fair (aku tak perasan yang Matta Fair dah abes~~phewww~~)


dah habes dia promote, aku cakap

[me]: thanks for calling, but i'm not interested to have one

[promoter]: why?

[me]: do i mention not interested? plus i don't think i do need one

[promoter]: bebel² kat aku pasal kebaikan ada kad kredit? untuk kemudahan la etc, tayah bawak cash banyak la~~ senang kalo shopping RM3k (ayat² manis~~)

uikkkkkkk.. tak reti bahasa mamat nie (tp aku diam je + dengar dia cakap)

again aku ulang balik apa yang aku cakap tadi~~

dia pujuk aku suh support dia, nanti boss dia marah..

ehhhh..

aku cakap la..it's your job to convince me to have one, but unfortunately saye tak minat. sorry.

he do mention yang manager dia kasi no aku untuk call (is it usual? jaja phone number around?)

aku hung up phone with some doubt about how he did get my number

kate orang duit plastik simbol mewah + class

masing² ada pendapat sendiri pasal duit plastik ni..aku bukan menidakkan penggunaan dan keperluannya terutamanya zaman canggih ni

tapi...

untuk diri aku sendiri, memang aku tak berminat nak apply walaupun sekeping. ikut keperluan masing² la kan?

aku rasa aku belum mampu nak pakai duit plastik, aku bukan jenis selalu shopping. aku shopping baju + kasut pakai katalog makcik aku. tak pun aku shopping baju kat pasar pagi greenwood / selayang je. aku prefer bawak cash ikut keperluan aku + tujuan. that's me.

untuk aku hatta hutang kereta, ptptn, mara, bil² pun berusaha diuruskan dengan baik supaya tak sangkut, nak tambah lagi satu? memang aku cari azab la.

untuk aku buat masa ni, aku belum perlu lagi dan belum berniat untuk ke arah itu. masa depan mungkin ya, mungkin tidak.

anda bagaimana? :D

3 comments:

  1. mari amalkan doa pendinding diri dr terpesona dgn kata2 manis org centu..ayt pe ek?jom selak buku doa ;p

    ReplyDelete
  2. bestnyerr hidup tanpa hutang.. ghitewww

    ReplyDelete
  3. @en_me: bukan xde langsung (pembiayaan pengajian, kereta, tv satelit), cuma xmahu menambah beban yg sedia ada.

    @LeeDaHae: boleh cari itu..doa pendinding diri sudah cukup :) + mind set untuk tidak terpengaruh :)

    ReplyDelete

Hey you! Thanks for your 2cent! Appreciate it!