Follow Me @eryna82

13 November 2009

perihal mimpi


mood : biasa sahaja
selected tracks : Fly To The Sky - Restriction, Liza Hanim - Gelisah Mimpi

(kebetulan pulak lagu liza hanim tuh~ + tak mau update kenapa tak blogging~ cliché)

hari nak cerita pasal mimpi.. bukan mimpi aku tapi orang lain mimpi pasal aku..pelik tapi tue la yang berlaku~ bukan sorang tapi hari nie je dah ada 3 orang mimpi pasal aku dengan mimpi yang lebih kurang sama je~ lepas itu mereka yang mimpi nie memang rapat dengan aku..

kalau difikirkan dengan logik akal, pada aku memang tak logik..tapi ntah la.. nak elaborate & tafsir banyak² pon aku bukannyer reti..hmmm..

meh aku cerita apa yang mereka mimpi~


cerita 1 : pertengahan tahun 2009, tengah hari, dalam kereta, terima sms daripada rakan baik.

rakan baik : sampai hati kawin tak bagitau :(

aku : sape?

rakan baik : kau la :(

aku : bila masa pulak aku kawin? tau la ko yang nak kawin.
(nota kaki satu : ketika ini rakan saya menghitung hari untuk berkahwin)
(nota kaki dua : emosi saya sudah mula tidak stabil, sehangat panas tengah hari di luar kereta)

rakan baik : aku tengk gambar kau dalam friendster, bersanding siap pakai baju purple
(nota kaki tiga : ketika ini saya masih belum delete account friendster saya)

aku : aihhhh aku belum cukup kejam lagi kawin tak ajak kawan². gambar profile aku memang gambar kawin tapi gambar aku ngan kawan aku yang kawin kat terengganu, pakai baju hijau. pegi check friendster aku.

rakan baik : ehhhh ye ke? dah tue gambar kawin sape yang aku tengok malam tadi? ok. aku check balik. tapi memang dia macam kau la. tue yang aku ingat kau yang kawin.

(nota kaki empat : saya juga dengan tiba-tiba teruja dengan gambar kawin itu)

aku : nanti ko kasi aku link profile tue. nak tengok jugak.

(selang beberapa minit kemudian)
rakan baik : aku mamai kot masa tengok gambar tue. sorry ek~

aku : hehehe. ok. lain kali basuh muka dulu sebelum mengadap friendster. tak pasal² spoil mood aku hari ni. terus nak naik angin je~ jangan risau la. aku kawin aku tak lupa kawan².

rakan baik : hehehe. sorry babe!


cerita 2 : selang beberapa hari daripada cerita pertama, seorang kakak YM adikknya == aku!

kakak : semalam aku mimpi kau.

adik    : mimpi ape pulak? hari itu -rakan baik cerita 1-, nie akak pulak.

kakak : owh ye ke. aku mimpi kau bertunang. -kawan cerita pertama- mimpi apa pasal kau?

adik    : mimpi saya kawin..bukan mimpi tapi dia mamai. tengok friendster orang lain yang kata dia ada rupa saya.

kakak : owh ye ke? hmmm apa maknanya tue?

adik    : ntah! tatau~



cerita 3 : pagi tadi, seorang rakan baik YM aku

rakan baik : [ding]. semalam aku mimpi kamu.

aku : huh? mimpi? mimpi ape? rindu sangat kat aku ke?
(nota kaki lima : rakan baik tinggal di penang. sudah lama tidak ketemu)

rakan baik : ntah la

aku : jangan la ckp mimpi aku kawin/tunang

rakan baik : aku mimpi kamu udah punya bf gituw awwww...

aku : adehhh..amin je la
(nota kaki enam : aminkan doa kawan² sebab dah pasrah dengan perkara mcm ini)

rakan baik : tu la... ko siap anta mms gambar lagi kat aku... gambar ko pegi dating gitu..

aku : ya allah, apa jadah plak sampai gitu skali...hahaha..lawak tol la

rakan baik : kate mimpi...mimpi mesti dramatik

aku : drama la sangat

rakan baik : so ade ke takde nie?

aku : takde. ada calon untuk aku ke?

rakan baik : takde... aku tak pandai cari calon la

aku : kalo ye pon aku ada + pegi dating ke hape, xkan la smpi mms gambar...hahaha

rakan baik : tah la kan... saje la tu nak tunjuk bf kot :D

aku : takde maknanyer.

moral daripada TIGA cerita : apa makna semua ini? sungguh! saya tiada jawapan untuk semua yang berlaku. saya hanya anggap itu semua kebetulan + mimpi mainan tidur. Tapi kalau ada kawan-kawan yang mendoakan supaya jodoh saya cepat sampai, terima kasih & saya akan aminkan~hehehe~

cerita ini tak termasuk cerita my mum yang mimpi menantu dia bawak mama & abah pegi bercuti kat kundasang, sabah. siap shopping sayur lagi~ adoiyaiii~ hahaha~

[enjoy your weekends]

10 comments:

  1. dah dekat tu maknanya Aina... hehehe.... semoga mimpi2 itu menjadi kenyataan... amin yarabbal alamin...

    ReplyDelete
  2. lama tidak mengupdate blog?? mesti berfesbuk ari2 ni sampai dah lupa kat blog... hehe

    ReplyDelete
  3. mungkin jugak..asik berfasbuk..

    dalam kepala banyak mende nak tulis, tapi nak susun ayat supaya xde pihak yang terluka..cehhhh~ hehehe

    hahaha~ yg aku tau mimpi ko, zaila dah dekat la~ aku mcm tak nampak bayang je lagi nie~hehehe~

    ReplyDelete
  4. aminkan doa2 yang baik & terbaik ;)

    ReplyDelete
  5. Amin...amin.. amin..

    Semoga segera bertemu jodoh.. :D

    ReplyDelete
  6. InsyaAllah. Amin.

    (mel, tak nebes ke? dah dekat dah)

    ReplyDelete
  7. hehe.. aina.. maunyer xnebes.. serba tak kena skg ni.. huhu

    ReplyDelete
  8. en_me : itu la pasal hehehe

    [ tapi kalau jadi kenyataan pun ok juga kanns? hehe :D ]

    ReplyDelete

Hey you! Thanks for your 2cent! Appreciate it!