Follow Me @eryna82

07 May 2009

cuti-cuti langkawi

mood: separa mengantuk
selected tracks: Daughtry - No Surprise, SS501 - Because I'm Stupid

Yerp sepatutnyer i'm excited to blog about my trip to Langkawi, tetapi dek kerana kekangan kerja + planning untuk reunion sedang berjalan dalam fikiran, post ini akan diupadate dari semasa ke semasa.

plus gambar masih belum diperolehi sepenuhnya dari shambie & sepia

Ulasan Ringkas

Cuti hari buruh + weekends dihabeskan dengan rakan2 UTM di Pulau Langkawi. Planning sudah dilakukan sejak March dan Cek Bahie bersedia menjadi juru acara program.

This is my 2nd time to Langkawi. Ala 1st time dulu ngan dak2 kelas QC FSKSM, ikut lawatan ke Airod (tempat buat komponen sayap kapal terbang MAS) & Atma Alam, Langkawi.

Cukup tentang lawatan pertama.

Lawatan kedua nie package-based. Oleh kerana lawatan pertama lebih kepada tujuan belajar, maka lawatan kedua lebih kepada have fun with the girls, selepas trip punggai bayu dulu. Actually rancangan asal mahu ke Bali, Indonesia tapi beberapa kekangan timbul (minyak naik + not ready enuff for oversea trip), maka Langkawi jadi pilihan :p


Day 1

Bertolak dari KL ke Alor Setar dengan Durian Burung, sampai di Alor Setar dalam 8.30pagi setelah mengharungi perjalanan + jammed yang teruk di Ipoh. Sarapan Nasi Lemak di rumah Bahie, Titi Gajah Alor Setar. Ke Kuala Kedah untuk menaiki bot jam 11.30 pagi. Sampai di Langkawi, ambil kunci Avanza + bergerak menuju ke Century Suria Apartment. Bergerak ke Cable Car, Telaga Tujuh, Dinner along Pantai Cenang, singgah di pasaraya untuk beli makanan untuk sarapan esok hari!

Day 2 - Island Hooping
Bergerak awal ke jeti untuk membeli tiket feri ke Kuala Kedah. Drive ke Underwater World, janji dengan Kak Mala untuk ke lokasi Island Hooping. picture worth a thousand words kan?

island hooping -recommended-
island hooping habis menjelang tengahari. Pulang dalam keadaan hujan lebat. Singgah area jalan pantai cenang untuk membeli hidangan tengah hari. Aktiviti petang, ke Air Hangat, Kompleks Kraf, Pantai Pasir Hitam & SHOPPING!

Day 3
siap sedia untuk pulang. Trip ke Jeti perlu dibuat 2 kali memandangkan kapasiti kami 8 orang + hasil shopping semalam :D. Feri jam 11.30pagi. Sepanjang perjalanan kami semua hanya pejam mata kerana terlalu letih..hehehe. Selain aku + Bahie, mereka pulang dengan Pancaran Matahari jam 2.45 petang dari Alor Setar. Mereka sampai di Kuala Lumpur jam 11.30 malam gara-gara jammed teruk. Aku & Bahie juga pulang dengan Pancaran Matahari jam 1.00 pagi.

Aku hanya shopping sudu + garfu kecil yang dikirim oleh k.ha (officemate), kain batik untuk mama, t-shirt untuk ayen, alan, abah dan angah, daim untuk ayen & alan dan for myself just choc's & cable car fridge magnet!

itu aja ulasan trip kali ini. aku anggap trip kali ini sebagai salah satu self-reward lepas lame tak bercuti + hilangkan segala kusut masai dalam kepala nie~~

Next: Korea or Bandung! It's time to go abroad :p

6 comments:

  1. wah..best2.. lama dah xsampai langkawi.. me myslef also desperately need a break..

    ReplyDelete
  2. @mel: you should try island hooping.
    sometimes we HAVE TO give a break for ourselves :)

    ReplyDelete
  3. wah...bestnye cuti2 ngan korang... lama tak jumpa korang... rindu sgt2... hari korang p langkawi tu aku kena outstation... maybe some other time kite leh hang out macam dulu... miss you guys....

    ReplyDelete
  4. yerp~~ missed old days~~ like time pegi makan sama²

    next trip len :)
    (hopefully berjalan dengan baik)

    ReplyDelete
  5. next trip in mind == Sabah, Korea, Bandung, Bali, London, Aussie!

    byknyer tempat nak pegi~~!

    ReplyDelete

Hey you! Thanks for your 2cent! Appreciate it!