Follow Me @eryna82

19 February 2008

need a break + serabut

mood: confused
selected tracks: hujan - bila aku sudah tiada

bosan + letih + mengantuk amatttt~~(jangan tanye kenape~~aku pon tatau~~)

bosan sebab coding tak jadi..demmmm~~ (perlu lebih usaha nampaknyer~~)..interface yang cikai² dah siap..tinggal nk implement dalam RoR jer..

bosan tonton berita sekarang..terlalu banyak cerita tentang pilihanraya & janji² yang belum tentu terlaksana..masih menggunakan alasan "harga minyak di malaysia masih rendah berbanding negara asia tenggara yang lain" untuk memancing undi..alasan lapuk..walhal telah bersepah dalam email kenapa harga minyak di Thai lebih mahal dari malaysia..(fikir² kan la)..ada juga yang menyebarkan sms, selepas PRU-12 harga minyak akan naik lagi..(nampaknya aku rela membeli rumah daripada memakai kereta~~)

tak tahu mane yang betul atau yang salah tentang senario politik malaysia..baca paper lagi la..semuanya tentang hentam menghentam sesama islam (mostly)..apa yang aku percaya pada akhbar hanyalah tarikh yang tertera..itu sahaja~


daftar pemilih (semak disini) juga menjadi satu hal yang perlu dipericikan sebaik mungkin..pulang bersama k.anum minggu lepas dan kejadian yang menimpa kawanku (wujud sebagai pemilih walhal tidak mendaftar..camane tue?? explain sikit!!!) membuat aku jelas kenapa aku masih belum mendaftar sebagai pemilih..aku ada seribu satu alasan untuk tidak mendaftar..aku hanya pengundi "paksa" semasa di UTM untuk memilih MPP walhal siapa yang mewakili fakulti sebagai board members of MPP pon aku tak kenal..tatau apa yang diperjuangkan oleh mereka untuk kemajuan fakulti.. 2½ tahun kat sana aku hanya nampak tangga yang memudahkan kami semua mendaki bukit fsksm dari tempat parking kereta..itu sahaja

dalam kepala ada pelbagai rancangan..this time more to penulisan kreatif..sudah lame tidak menulis cerpen & sajak..idea for novel/cerpen baru sudah ada..masih di dalam kepala..belum ditafsirkan dalam bentuk draf..masa terlalu terhad ketika ini untuk membuat itu semua..

i need a break & gateway..anywhere..need a space for myself..mayb need to lock up myself kat borders for a day kot...

ya allah..tenagkan hati hambamu ini~~

5 comments:

  1. fuh..bab MPP tu aku terasa sungguh..sorila.Aku gagal melaksanakan kewajiban aku.

    ReplyDelete
  2. alamak jeff..sori la
    aku tatau plak ko MPP members
    kt skudai ko dah jadi MPP ke?

    ReplyDelete
  3. Xpe,komen ko tu bleh ambik kira utk aku perbaiki diri aku masa akan datang.Aku jadi masa kat skudai.Aku bkn MPP members sjk azali lg.Sebenarnye aku MPP bidan terjun utk fakulti kita.Wakil fakulti.Masa tu sume org boikot ngundi.Aku sebenarnye tak tau boikot tu dan aku tak suka jawatan tu,tp terambil sbb aku kena tipu dengan pihak atasan.

    ReplyDelete
  4. that show bukan senang nk pikul t/jawab besar kan?? mungkin ada yang kite terlepas pandang tentang sesuatu

    ko kene tipu ngan pihak atasan?? wah dasat sungguh senario politik walaupon hanya di universiti..

    (itu membuatkan aku terfikir kenapa senario politik sekarang jadi mcm tue)

    ReplyDelete
  5. Aku jadi MPP,baru aku terbuka mata senario politik skrg.Mmg pihak atasan mahu pemimpin2 pelajar ni ikut cakap diorang.Rugila,universiti negara kita akan melahirkan pemimpin yang lemah,xberfikiran kritis.

    ReplyDelete

Hey you! Thanks for your 2cent! Appreciate it!